Enya
    Hej! Jag har på senaste tiden funderat på att läsa till kriminolog. Är bosatt i Göteborg och vill gärna veta ifall det finns möjligheter att läsa denna utbildning på Göteborgs universitet?

    När jag söker på utbildningen hittar jag endast enstaka kurser och ett masterprogram. Min första fråga är då ifall man kan gå dessa kurserna för att sedan söka in till masterprogrammet? I sånna fall vad är intagningspoängen på HP och gymnasiebetyg?

    Min andra fråga är ifall det finns möjlighet att läsa till kriminolog på distans? och sedan söka in till masterprogrammet i Göteborg? Samt vad är intagningspoängen på HP och gymnasiebetyg?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Enya,

    i göteborg finns det idag entermins kurs Kriminologi: Introduktion till studier av brott och sociala avvikelser>>

    till 15 mars (när ansökningsperiod till höstterminen 2018 börjar) kommer utbud till hösten fastställas. Du kan se om du vill vänta till 15 mars och se om nya utbildningar dyker upp eller om du redan nu vill kontakta studievägledare på de institutuiner där kurser i Kriminologi finns och ställa frågor om vilka olika vägar som finns för just dig.

    Jag hittade distansprogram men som har obligatoriska träffar, se info på www.hig.se/VGUKK

    Vänligen

    Julia syv