Elev
    Nu står jag inför valet av program på universitetet. Jag vill läsa ett program om minst 180hp.

    Men jag vet inte exakt vad jag ska söka, så vilka program ska jag kolla närmare på om jag vill:

    + jobba för att förhindra att situationer likt "lilla hjärtat" fallet händer igen.
    + hjälpa barn ur svåra situationer och dåliga hemförhållanden.
    + jobba för barns rätt i samhället.
    + jobba som kurator.
    + hjälpa barn som har blivit brottsoffer.
    + stödja barns utveckling.

    - inte vill bli polis.
    • Mikael : Socionomprogrammet- är ett program á 210hp.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisen!
    Du har följande önskemål om ditt framtida yrke:

    + jobba för att förhindra att situationer likt "lilla hjärtat" fallet händer igen. - Mitt förslag: utbilda dig till Jurist.
    + hjälpa barn ur svåra situationer och dåliga hemförhållanden. - Mitt förslag: utbilda dig till Socionom.
    + jobba för barns rätt i samhället. - Mitt förslag: utbilda dig till Jurist.
    + jobba som kurator. - Mitt förslag: utbilda dig till Socionom.
    + hjälpa barn som har blivit brottsoffer. - Mitt förslag: utbilda dig till Psykolog.
    + stödja barns utveckling. - Mitt förslag: utbilda dig till Förskollärare.