Stina

    Hej! Jag hoppade av gymnasiet och fick enbart med mig ett samlat betygsdokument därifrån. Har nu flera år senare läst till ett slutbetyg via komvux. 80% av mitt slutbetyg består av komvux-kurser. Vilken urvalsgrupp ska jag då tillhöra, BI eller BII?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Stina,
    om 80% av ditt Slutbetyg består av komvux-kurser, borde du med det dokumentet prövas i BI, direktgruppen.
    Men ytterst blir det till Antagning.se att avgöra. Det är deras tolkning av reglerna som gäller. Det finns mycket information på www.antagning.se och man kan också ringa till dem - tel.tid kl.9-16 på vardagar och tel.nr 0771-550720
    Hälsningar
    D: