Emma
    Jag har bestämt mig för att söka till läkarprogrammet, men eftersom jag gick ekonomiprogrammet i gymnasiet behöver jag läsa ett naturbasår på komvux för att bli behörig. Dock behöver jag också göra högskoleprovet då jag inte kommer in på mina betyg, så jag undrar vilken urvalsgrupp jag kommer hamna i om jag läser ett naturbasår på komvux och även gör högskoleprovet? Är det högskoleprovsgruppen, BII eller båda?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emma;

    om du har resultat från HP, prövas du med det resultatet i HP-urvalet.
    Och samtidigt prövas du i BII, kompletteringsgruppen (eftersom du utan komplettering inte är behörig).
    vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare