Karre
    Hej! Jag tog nyligen en högskoleförbererande gymnasieexamen från komvux. Jag kompletterande matte 1b eftersom jag gick ut gymnasiet med F I betyg. Jag läste enbart upp ma1b på komvux eftersom det är det ända jag behövde för att få min grundläggande behörighet.

    Min fråga är, vilken grupp/vilka konkurrera jag med när jag ska söka till universitet? Hamnar jag i BI eller BII gruppen eller hamnar jag i en helt annan grupp? Mvh Kasra

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    som jag förstår din situation, så kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen.
    Regeln säger att om det i examensbeviset från komvux färre kurspoäng än 2/3 som kommer från komvux-kurser, då är hela det examensbeviset - en komplettering. Så, mitt svar är att vad jag kan bedöma som kommer du prövas i BII.
    Mvh
    ANNA