Glorija
    Som titlen lyder, lite osäker på vilken urvalsgrupp jag kommer tillhöra. Just nu läser jag enstaka kurser på gymnasienivå för att UPPNÅ gymnasieexamen, har alltså inget nu. TROR att det är BII, men står "Här ingår du som läst in enstaka eller flera kurser på komvux EFTER att du fick din gymnasieexamen eller ditt slut- eller avgångsbetyg"

    Som sagt, har inte fått mitt gymnasieexamen, kommer läsa det som komvux kurs fram till maj.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du läser mindre än två tredje delar av din gymnasial utbildning på komvux, då blir det en Komplettering. Skulle du läst ett år på gymnasiet och 2 år på komvux eller hela din gymnasial utbildning på komvux - skulle det då vara Inte en komplettering.
    Alltså om majoritet av kurserna i examensbeviset lästes på gymnasiet, är då hela ditt examensbevis "en komplettering" och du kommer prövas i BII, kompletteringsgruppen.