Hej Sofie,
    kika gärna på det 2-åriga högskoleprogrammet "Entreprenöriellt företagande", som ges på distans från Borlänge och startar (uppgift från maj 2020) på vårterminen, alltså nästa start blir Våren 2021.

    Annars så finns det många utbildningar som också kan passa in i de planer du har, t.ex examen från SYV-programmet eller att utbilda sig till socionom eller till lärare eller att gå ngn utbildning på en yrkeshögskola, se några exempel, nedan:
    med tanke på att du nämner Café i din fråga - kika på utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/bagare-konditor
    centrum-foer-utveckling-och-laerande-cul/integrationspedagog-hudiksvall

    Fler yh som kanske kan bli av intresse för dig:
    sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/congress-conference-and-meeting-professional
    frans-schartaus-handelsinstitut/projektledning-hallbara-moten-och-event