Ellinor
    Jag har gått den estetiska linjen nu under gymnasiet och undrar vilken utbildning jag behöver söka för att kunna fortsätta plugga till Polis

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellinor!

    Det är Rekryteringsmyndigheten som fastställer kraven och tar hand om ansökningar till polisutbildningen. Det som brukar krävas är att man bland annat har KÖRKORT; är simkunnig och fysiskt och psykiskt frisk.

    Vad gäller Betyg, så krävs det godkända betyg i Historia 1b, Samhällskunskap 1b, svenska 3 (eller SAS 3) och engelska 6. Alla krav ser du på polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen.