Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Habib!
    På vilket sätt vill du jobba mot korruption? Vill du stifta lagar? Vill du utreda brott? Vill du jobba med att medvetandegöra människor i frågor kring korruption? Beroende på ditt svar, kommer jag rekommendera olika yrken som t.ex politiker, jurist, polis och även lärare. Som lärare kan du bidra till att uppfostra nästa generationer till att inte acceptera korruption, inte bidra till att korruption fortsätter finnas: om de flesta vägrade ge mutor och vägrade acceptera mutor, då skulle korruption dö ut "av sig självt".
    Läs gärna på polisen.se/nationella-anti-korruptionsgruppen och institutetmotmutor.se
    Om du är intresserad av den frågan i de internationella sammanhang, läs på sida.se/arbete-mot-korruption