Danne
    Hej. Kortfattat (detta har inte mycket med frågan att göra) så har jag sökt till en ingenjörslinje inom KTH. I deras utbildningskatalog står följande "Man kan säga att svårighetsgraden beror på vilket program eller vilken inritkning du väljer".

    Frågan då: Kan man se någonstans vilken av dessa ingenjörsutbildningar som har mest respektive minst matte?

    Mvh

    1 Svar

    Hej Daniel!

    På civilingenjörsutbildningarna på KTH läser de flesta ungefär lika mycket matematik de första två åren. Sedan beror det på vilken inriktning som du väljer, t.ex om du väljer tillämpad matematik så innehåller den kursen mer matematik.

    Du kan läsa mer om KTHs utbildningar på den här hemsidan: https://www.kth.se/utbildning/civilingenjor
    om du sedan går in på respektive utbildning kan du läsa mer vad varje utbildning innehåller.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV
    • : Tack så mycket!
    • Milla : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till med dina studier och allt annat! Milla SYV