Alice

    Hej, håller på att välja utbildning men tycker det är svårt då det finns så mycket att välja på. Min dröm är att hålla på med utveckling hos människor. Jag är intresserad av ledarskap, att utbilda och psykologi. Jag vill kunna komma långt i mitt yrke. Har kollat lite på Human Resources men undrar vad det finns för fler program på universitet/högskola inom ledarskap. Det som gör mig tveksam på HR är just personalfrågor då jag inte är så intresserad av att sitta på ett kontor och rekrytera folk.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alice! Du nämner i din fråga om att du även funderar på att jobba med att "utbilda", då tänker jag direkt på olika Lärar-yrken (och det finns många olika)! Du hittar över 2.ooo yrkesbeskrivningar på www.framtid.se  - bl.a yrkesbeskrivningar:
    Arbetsledare
    Lärare
    Psykologisk coach
    Psykologilärare

    Men om du vill titta på andra högskoleubildningar än de som leder till lärarlegitimation, så
    kika gärna bland annat på följande högskoleutbildningar:
    his.se/neuropsykologi-medvetande
    uu.se/beteendevetenskap-kandidat
    ltu.se/edu/program/FKPSG/FKPSG-Psykologi-kandidat
    his.se/Kognitiv-neurovetenskap
    his.se/socialpsykologiskt-program
    his.se/personal-organisation-ledarskap
    uu.se/Kandidatprogram i ledarskap - kvalitet - förbättring