Max
    På polhemskolan i lund finns dessa inriktningarna på tekniskalinjen, design och produktutveckling, Informations- och medieteknik, Produktionsteknik, Samhällsbyggande och miljö och Teknikvetenskap. Skulle du kunna berätta va de innebär och vilka jobb man skulle kunna söka till efter, tack.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Teknikprogrammet först och främst är ett högskoleförberedande program och inte ett yrkesprogram så är själva meningen med programmet att du riktar dig mot en teknisk högskola efteråt. Där kan du utbilda dig till bland annat Civilingenjör, Högskoleingenjör, Arkitekt mm. Du kan läsa mer om dessa utbildningar här och vilka yrken de leder till http://www.kth.se/utbildning/program

    Inriktningarna på Teknikprogrammet är således mest intresseinriktningar - välj en inriktning som du känner intresse för och som du tror att du klarar av på ett bra sätt. /Lena, Syv