Jenny
    Jag väljer mellan utbildningen vårdadministratör på yrkeshögskolan i Göteborg, eller utbildningen medicinsk sekreterare på yrkeshögskolan i Skövde. Båda utbildningarna är snarlika och leder till en liknande yrkesroll. Men vilken skola är bäst? Vilken utbildning har bäst rykte? Vilken ger störst chans till jobb? Vore mycket tacksam för svar.

    1 Svar

    Lotta SYV
    Du ställer en fråga som egentligen arbetsgivarna borde svara på. Ett sätt att kolla detta är att se hur jobbannonser ser ut för respektive yrke och att du ringer runt på t ex kliniker och sjukhus och hör hur de resonerar.

    Kolla också upp med respektiver YH vad de säger om studenternas anställningsbarhet etfer utbildningen.

    Lycka till!//Lotta