Emmy
    Läser till paralegal på yrkeshögskola och undrar om det är någon enskild kurs som hade varit bra att läsa till efter utbildningen, särskilt då jag är mest intresserad inom brott-mål om det finns kurser som hade gynnat att man hade läst efter utbildningen ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emmy,
    känner tyvärr inte ngn "given" kurs som skulle rekommenderas som påbyggnad efter yh-till Paralegal. Men fråga gärna dina lärare och när du är på praktik - kollegor och arbetsgivare. Kika också på jobbannonser där man söker anställa paralegal och se vad arbetsgivare skriver om önskvärda kvalifikationer och/eller utbildning, förutom då yh-utb.