Anders

    Har KTH eller Chalmers bättre rykte när det gäller Civilingenjör inom Elektroteknik? och vilken utbildning väger mest inhemsk samt internationellt?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    den här frågan kan inte vi på Fråga SYV svara på; olika arbetsgivare kan tänka olika... Vänd dig gärna till personal på båda utbildningar - det skulle vara intressant att veta vad de svarar...
    om du funderar på att läsa till Civilingenjör inom Elektroteknik och ditt val står mellan KTH och Chalmers, då skulle jag även tänka på bostadssituationen - var har du lättare att få bostad: i Stockholm eller i Göteborg?
    Fler tips!
    se vilka valbara kurser som ingår i båda programmen.

    Vänligen
    Julia syv