Filip
    Jag planerar att studera sammhällsbyggane & miljö och jag vill gärna veta vilket IT gymnadium som bäst i den katekorin i stockholm.
    (Har 298 poäng)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Filip!
    Det finns 12 skolor i Stockholm som erbjuder den rätta inriktningen på teknikprogrammet och du ser dem på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=8&orientation=15&variant=&county=Stockholms+län&order=school
    Vad som är "bäst" för just dig kan inte jag svara på utan jag tycker du bör titta på skolornas presentationer. Gå på öppet hus. Du kan provgå en dag på en eller flera skolor, det kallas "skugga en elev". Titta också på avstånd hemifrån. Du ska ju pendla till skolan i tre år.
    Du har höga betyg, 298 poäng är bra resultat och du har bra läge för att konkurrera in dig på en skola som du bestämmer dig för.
    Sök ändå minst tre alternativ men helst ännu fler. Du kan söka till alla de 12 skolorna men måste prioritera dina alternativ.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare