Amanda
    Hej, Jag har aldrig tänkt så mycket på gymnasievalet som nu. Jag har lite beslutsångest om vilken skola jag ska gå i. Jag tror ett estetiskt program hade passat perfekt för mig , eftersom jag älskar att dansa , sjunga, spela teater mm. Och eftersom när jag blir äldre vill jag gärna jobba som koreograf ,sångterapeut, musikal artist eller något liknande. Men då undrar jag, vilken skola i Stockholms län har det bästa estetiska programmet om jag vill sjunga, dansa och spela teater?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, kul att du hittat ett program som verkar perfekt för dig - vad som är en bra skola dock är svårt för mig att bedöma, det är så väldigt individuellt vad man själv tycker är en bra skola. Jag föreslår att du skriver ihop en lista vad som är viktigt för dig på skolan du vill börja på och sedan går på Öppna hus och går provdagar om det är möjligt på olika skolor. Det brukar vara ett bra sätt att kunna se vilken skola som kan passa just dig. /Lena, Syv