Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, då bör det vara Handelsanställdas förbund som gäller http://handels.se/

    /Lena, Syv

    Frågor och svar taggade med 'yrkeshögskola?' (2 st.)

    • I

      Yrkeshögskolan?

      Hej Jag undrar om jag kan komma in på yrkeshögskola med svenska 1 engelska 5 matte 1 från folkhögskolan och massa andra ämnen som idrott och samhällskunskap osv. Jag har ingen fullständig 2500 poäng. Utan jag har bara måste ämena och några andra betyg räcker det

      Vägledare: : Hej, yrkeshögskola kan göra undantag och ta in obehöriga. Sök till alla de olika yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av. Utbud: www.yhguiden.seDock tänk på att det inte finns ngn garanti... Läs hela svaret
    • I

      Yrkeshögskolan?

      Om jag vill komma in på yrkeshögskola räcker det om jag har 1 Svenska 1 2 engelska 5 3 Matte 1a 4 samhällskunskap Jag vill helst slippa naturvetenskap 1 Kan jag komma in utan naturkunskap

      Peter: : Hej I!yrkeshögskoleutbildningar antar på "sammantagen bedömning". Du kan läsa om yrkeshögskola t.ex på yhguiden.se/om-yrkeshogskolan - yrkeshögskola kan ta in obehöriga men å andra... Läs hela svaret