Claudia
    Om jag planerar att ta ämneslärarexamen, främst i musik, med inriktning gymnasiet, när jag tagit studenten, vilken av de nedanstående fördjupningsvalen är mest givande och passande för att bli musiklärare på gymnasienivå? Eller är de alla lika passande? (Keep in mind: kommer utöka mina kurser i matte och spanska, till Matematik 2b och Spanska steg 4, dem ger ett halvt meritpoäng per kurs).

    Singer/Songwriter
    Kurser som ingår:
    ● Skapande verksamhet
    ● Arrangering och komposition 1
    ● Instrument eller sång 1 specialisering 1
    ● Instrument eller sång 2

    Musiker/Artist
    Kurser som ingår:
    ● Ensemble 2
    ● Instrument eller sång 1 specialisering 1
    ● Instrument eller sång 2
    ● Körsång 2

    Ljudproduktionsteknik
    Kurser som ingår:
    ● Ljudproduktion 1
    ● Ljudproduktion 2
    ● Instrument eller sång 2
    ● Musikproduktion 2

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Claudia,
    jag tycker att "mitten-alternativet", dvs Musiker/Artist
    Kurser som ingår:
    ● Ensemble 2
    ● Instrument eller sång 1 specialisering 1
    ● Instrument eller sång 2
    ● Körsång 2

    passar bäst in i dina framtida planer på att bli lärare i musik på gymnasiet.
    Fast det blir ju inte omöjligt att bli lärare i musik, även om du går utbildning med en annan specialisering/profil.
    Kika också gärna på yrkespresentation Musiklärare>>.

    Liselotte