Laura
    När jag börjar på gymnasium så vill jag bli veterinär, vilket gymnasium är det absoluta bästa att gå på om man vill bli veterinär?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är osäker på om du menar gymnasium/skola eller om du menar gymnasieprogram? Om du vill ha den mest lämpliga utbildningen på gymnasiet inför en utbildning till veterinär så är det Naturvetenskapliga programmet med inriktning Natur http://www.saco.se/Yrken-A-O/Arkitektyrken/

    När det gäller att hitta skola så får du leta upp dom skolor som du kan välja inom ditt samverkansområde och lista ut vilken som kan passa dig bäst. Gå på Öppna hus, gå på mässor och provdagar, diskutera med din Syv på skolan så bör du kommer fram till ett bra skolval. /Lena, Syv