Emilia
    Hej. jag ska välja gymnasium, och har kommit fram till att jag vill läsa natur, natur. mitt mål är att bli veterinär så jag behöver höga meritpoäng. jag bor i Stockholm och jag skulle behöva hjälp att hitta en skola där jag kan få alla meritpoäng samt behörighet för veterinärhögskolan. Jag kan tänka mig att läsa teoretiska ämnen (språk, matte) på individuella val. Några förslag på skolor?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du redan nu har ett yrkesmål! Naturvetenskapliga programmet med inriktning natur ger dig alla behörighetskurser till veterinärutbildningen. Vilken skola du ska gå i är svårt för mig att avgöra dessvärre. Det finns väldigt många skolor i Stockholmsområdet där jag antar att du ska söka med Natur.

    Du kan söka skolor i hela Stockholm här http://www.gyantagningen.se/ under fliken Hitta utbildning. Du kan även jämföra olika skolor på den här sidan.

    Gör en lista på skolor som du kan tänka dig kika på under Gymnasiemässan som är torsdag-lördag. Gå sedan på Öppna hus, kanske kan du gå en provdag på skolorna så du får en känsla för undervisningen, miljön mm. Lycka till!/Lena, Syv