Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Joil!
    Med examen från Medievetarprogrammet kan du söka jobb som kommunikatör, PR-agent, PR-konsult, medieproducent, medierådgivare, social mediestrateg, redaktör, medie- och marknadsplanerare, omvärldsanalytiker eller skribent. Man kan också söka jobb inom yrken inom opinionsbildning och journalistik.
    Med examen från programmet Entreprenörskap Innovation och Marknad är tanken att man antingen ska starta eget eller som anställd arbeta med att stötta organisationer och företag i deras utveckling; detta för att programmet ger dig förutsättningarna att kunna leda och driva förändring och innovationer i organisationer och företag.

    Vilket av programmen som ger bättre chans på arbetsmarknaden kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte uttala oss om. Yrken inom de områden är icke-reglerade (finns alltså inga strikta krav på vilken utbildning man ska ha).

    Liselotte