zakaria
    Hej!

    Jag la märke till att Komvux inte erbjuder gymnasiearbetet längre och att det gått över till ”komvuxarbete”
    Det jag undrar är vilket komvuxarbete man ska söka till ifall man vill ta examen inriktat mot handelsprogrammet?

    För det finns bara två olika komvuxarbetes kurser, (naturvetenskap och teknik samt samhällsvetenskap och humaniora)
    • Julia :

      Kontaktuppgifter till komvux i Stockholm finns på stockholm/komvux

    • SYV-besökare : För de som är folkbokförda i Stockholm kan komvuxarbete mot handel genomföras på bl.a NTI, Jensen och Astar. Se om du kan anmäla dig direkt till en av de skolorna. Kontakta den skolan som du helst vill läsa på och förhoppningsvis kommer skolan skriva in dig på kursen, så du kan börja så fort som möjligt.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Från 1juli 2021 gör man på komvux Ett komvuxarbete i stället för gymnasiearbete.

    Komvuxarbetet ska inriktas mot en vald yrkesutgång inom examensmålen för yrkesprogrammet. Det är därför lämpligt att en elev genomför sitt komvuxarbete i slutet av utbildningen. Det är mycket möjligt att du behöver komma i kontakt med Syv på komvux i din kommun och endast den vägen kan anmäla dig till rätt sort komvuxarbete. Mitt råd är att du kontaktar komvux.