Yasmin
    vill plugga arkitekt men vet inte riktigt vilket linje skulle jag välja till gymnasium. om det är natur eller samhälle

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, På Naturvetenskapliga programmet får du alla behörigheter till en arkitektutbildning - om du väljer Sam så måste du komplettera med Matte 3b och en kurs som heter Naturkunskap 2. Det kan man oftast göra inom de valbara kurspaket som alla gymnasier har. Kolla vad de skolor som du är intresserad av erbjuder för kurser om du väljer Sam. /Lena, Syv