Samina
    Jag fick 202.2 poäng i 8:ans slutbetyg efter nian tänkte jag gå på samhäll och lägga till kursen naturkunskap för att senare bli behörig till sjuksköterske-utbildningen. Jag har heller inte så svårt för att lära mej nya saker jag fick D i matte som jag tänkte höja i nian, då blir inte matte B svår för mej eller?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, antagningspoäng till olika skolor och program växlar en del från år till år och man kan därför inte säga vad du absolut behöver. Men du kan gå in här på Gymnasieantagningens hemsida och kolla poängstatistik http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar.html - då kan du se hur poängen har varit på olika program och skolor över tid. På så sätt kan du få en ungefärlig bild av hur antagningspoängen ser ut.

    Du verkar ha helt rätt inställning till att klara dina studier inklusive matte - det är en viktig del. Sedan måste du jobba med matten rent praktiskt - även om du inte har läxa så är det bra att hålla igång den och nöta. Det finns dessvärre inga genvägar. Är du beredd på det så kan det gå bra med matten på gymnasiet. /Lena, Syv