Kajsa
    Jag vill bli dermatolog i framtiden men vet inte vilket linje jag ska välja. Måste man gå i natur i fall man vill bli någon sort läkare?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja vill du bli dermatolog eller hudläkare så behöver du de kurser som man läser på Natur. Går du ett yrkesprogram där det ibland kan finnas hud/spa utbildningar så behöver du i sådana fall läsa till all den matten, svenska och engelska du kan och sedan gå ett Naturvetenskapligt basår på högskolan efter gymnasiet för att ta igen alla kurser du saknar inom matte och naturämnen. Vill du mer bli åt hudterapeut-hållet så finns sådana utbildningar efter gymnasiet på Yrkeshögskolan som t.ex den här i Landskrona http://www.landskrona.se/Barn-utbildning/Vuxenutbildning/Yrkeshoegskola/Hudterapeut.aspx

    /Lena, Syv