Victoria
    Jag skulle vilja bli psykolog. Vad ska jag gå på för program då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan gå vilket högskoleförberedande program som helst egentligen - det du behöver se till är att programmet kan erbjuda Matte 2 - i programmet eller som valbar kurs. Den är ett krav.

    På Samhällsvetenskapliga programmet har du en inriktning som heter Beteende - den kanske kan vara intressant./Lena, Syv