Sofia
    Vad är skillnaderna på att gå Handel & Administration och Ekonomi?
    Förutom att HA är yrkesförberedande och Ekonomi högskoleförberedande.
    Jag skulle vilja bli t.ex butiksbiträde, eller liknande och ska ifall jag väljer HA välja till de högskoleförberedande kurserna.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det låter väl jättebra att satsa på ett HA eftersom du då får läsa det som intresserar dig och dessutom gå ut på praktik och sedan ändå lägga till de nödvändiga högskoleförberedande kurserna! Då får du dubbelkompetens - både en yrkesexamen och den grundläggande behörigheten till högskola.

    Skillnaderna mellan programmen är ju att man satsar mer på yrkeskurser på HA som innehåller mer praktik även om man säkert tar upp liknande saker på Ekonomi men i mer teoretiska former. Dom är lite olika sidor på samma mynt om du förstår vad jag menar. Man läser dock större teorikurser och bland annat mer språk och matte på Ekonomi. /Lena, Syv