Fatima
    Hej!
    Har börjat på gymnasiet 1 ring och har inte fått spanska ännu.
    Undrar angående B-Språk, ifall dem kommer göra fel, eftersom det är en hopplös skola, om jag har pluggat spanska sedan 6:an, vilket steg bör jag få gå i då? Som sagt, har börjat i gymnasiet för 3 dagar sedan inom linjen natur?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Fatima,
    se programplan på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/NA.pdf

    Om du läste Spanska sedan å k 6 i grundskolan, är det steg 3 som du börjar läsa på gymnasiet.

    Moderna språk ingår som ett obligatoriskt ämne med 100 poäng i Programgemensamma ämnen, därför är det bara steg 3 i Spanska som blir obligatoriskt för dig att läsa.
    Om du vill läsa mer Spanska, bör du lägga till steg 4 och 5 inom Individuellt val, 200 poäng.

    Bästa hälsningar
    Mikael SYV