Caroline

    Hej! Det är så att jag är väldigt intresserad av att upptäcka och studera nya och olika fenomen som finns i rymden. För att upptäcka och studera olika fenomen så kommer jag förmodligen behöva experimentera mycket, samt beräkna mycket för att se om mina experiment kan fungera och på så sätt ge rätt/rimliga resultat. Problemet är att jag inte vet vad för rymdyrke jag ska välja som kan låta mig få arbeta med just det jag är intresserad för (se ovanstående text). Så till min fråga: Vilket rymdyrke passar mig och mitt intresse bäst? Hälsningar Caroline

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    kika på framtid.se/yrke/rymdyrken och kontakta de som är experter på rymd och rymdyrken (en allmän studie- och yrkesvägledare är intet det).
    Vem kan du kontakta?
    mina förslag:
    astronomiska.se - Svenska astronomiska sällskapet;
    astronomiskungdom.se - Rymdforskarskolan;

    Du kan också börja läsa fysik på högskolenivå och ta det "därifrån" sen.