Lotus
    Jag vill veta vilket som är bäst av samhälle och natur om man vill bli advokat eller jurist. Jag vill även veta var man ska inrikta sig? Alltså beteende osv. Jag har tittat runt men har inte hittat ett direkt svar. Tack i förhand.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kanske kan kika lite på Ekonomiprogrammet med inriktning juridik? Om du är intresserad av juridik så borde den vara intressant. Du kan även läsa Samhällsvetenskapliga programmets olika inriktningar - du läser alla behörighetskurser du behöver där också. Så välj utifrån ditt intresse och den helhet på programmet som känns bra. /Lena, Syv