Javiera
    Hej! Vill bli advokat och jag undrar vilken linje och inriktning som passar bäst?
    Jag är intresserad av samhällsfrågor, ekonomi, psykologi, juridik, politik.
    Men gillar dock inte så mycket att skriva uppsatser....
    Och mattematik är inte min bästa sida, har D i matte

    HJÄLP! :(

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dina intresseområden pekar en hel del åt Samhällsvetenskapliga alternativt Ekonomiprogrammet - men du har ju också funderat på Hotel och Turism som jag vet utifrån din förra fråga jag svarade på. Hur kommer det programmet in i bilden? Viktigt är att du går ett program som du känner lust inför och har realistiska chanser att klara av.

    På både Sam och Ekonomi läser man mycket matematik och skriver väldigt mycket - bland annat uppsatser. Framförallt skrivandet är ju väldigt viktigt att utveckla inte bara om man vill bli advokat - kan vara jobbigt såklart i början men någonting som är bra i livet är att lära sig att hålla ut och träna upp sina förmågor även om det kan ta emot ibland. /Lena, Syv