maria
    jag vill studera till arkeolog på högskolan men vill varken gå naturvetenskap eller samhällskunskap på gymnasiet som jag har fått rekommenderat. jag planerar att studera musik i gymnasiet, kan jag ändå utbilda mig till arkeolog utan större problem?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är nog inga problem alls och läsa Estetiska programmet. Arkeologutbildningar brukar inte kräva mer än grundläggande behörighet som du får på Estet utan problem. Du får till och med mer historia på Estet som kan vara en bra grund för vidare studier till Arkeolog. /Lena, Syv