Ida
    hej! Jag går första året på humanistiska och vill bli jurist! Jag undrar vilka kurser jag kan lägga till/läsa utökat för att få så många meritpoäng som möjligt! Jag kommer läsa Historia 2b - kultur i tvåan, kommer jag få meritpoäng för den?

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej Ida,
    en bra sammanfattning av information om Meritkurser finns på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Du skriver att du vill få så manga meritpoäng som möjligt, Max antal meritpoäng som man kan få är 2,5.
    Det är endast kurser i MODERNA SPRÅK, ENGELSKA & MATEMATIK som man kan få Meritpoäng för. Du kommer, således, inte få meritpoäng för en kurs Historia 2 b.

    Vänligen
    Ludmila, SYV