sulle
    Hej

    Jag vill bli polis men är osäker, liksom det finns många risker jag vet att man kan bli van med dom riskerna. Men är ändå fundersam på det för att 8 av 10 poliser vill sluta sitt jobb:(. Mitt fråga är; hur mycket poäng behöver man,

    Snälla svara så fort som möjligt :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sulle!

    I behörighet till Polisutbildningen ingår det bland annat att man ska ha B-körkort (körkort för personbil).

    Det är dyrt att ta körkort men utan körkort är man inte behörig.

    Du kan läsa om utbildningen till Polis på den här sidan.

    Förutom körkort, måste man vara simkunnig, frisk och stark samt ha klarat vissa gymnasiala kurser, förutom det att man ska ha fullständig gymnasieexamen.

    Läs om antagningskraven - på den här sidan. Läs om yrke Polis här >>

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : tack tack tack, de
    • : Det vet jag om att man behöver ha körkort b (person bil) jag har redan testat köra bil i Turkiet för att bli van. Jag undrar bara på hur mycket poäng man behöver för att jag är en människa som sportar ganska mycket tex går på kick boxning och brukar gå och simma nästan varje lördag (testar rädda en docka). När jag simmar eller går på boxningen (boxningen är 3 dagar i veckan) då brukar jag ta i jätte mycket, och idag hade vi en föreläsning i skolan ( Michael lund som är en polis) idag när han var i vår skola ställde jag många frågor som han svarade och gjorde mig fundersam. Men som sagt jag sportar ganska mycket och vill verkligen bli polis.
    • : Tack för att du hjälper mig<3 :)
    • Milla : Bra att du sportar mycket! Polis behöver vara frisk och stark. Du behöver bli Behörig till polisutbildningen - och sedan efter alla tester, så väljs ett antal personer som är bäst lämpade till det antal platser som kommer att finnas på Polisutbildningen då. Vi vet idag inte hur många platser som kommer att finnas på polisutbildningen, förmodligen kommer antal platser att bli fler och då blir det lättare att komma in.
    • : Du kan inte ana hur mycket du hjälpte mig med dina svar :) tack så mycket.
    • Liselotte : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till! L. :)
    • : tack :)
    Läs alla kommentarer