Ebba
    Hej, jag har funderat länge på vad vill jobba som när jag bli äldre. Jag har ett yrke som intresserar mig mest och det är polis. Min fråga är vilken linje man helst ska välja på gymnasiet om man vill bli polis. Jag tänker kanske samhällsvetenskapsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Man kan väl också gå naturvetenskapsprogrammet, men jag tror att dem 2 första passar mig bäst. Men vilket tycker du är bäst om man ska bli polis? Jag har lite svårt att välja.
    Tacksam för svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det program som direkt gör dig behörig att söka Polishögskolan är ett Samhällsvetenskapligt program - där läser du alla kurser som du behöver. Går du Barn och fritid så behöver du lägga till ett flertal kurser för att få ihop behörigheten. /Lena, Syv