Anonym frågeställare

    Hej ! som rubriken lyder så vill jag byta linje. Jag har studerat företagsekonomi utomlands i mellanöstern (brittisk diploma) och skulle vilja studera och jobba eventuellt med något annat men har ingen aning hur jag ska ta tillväga. Jag har kompliterat mina GCSEs (secondary school)  men har inte gymnasium behörighet ( A levels ). Vad har jag för möjligheter med min diploma i företagsekonomi. Jag skulle uppskatta vägledning. Mvh Yasmine

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Yasmine,
    det finns väldigt många olika yrken och utbildningar som inte är inom företagsekonomi. Även inom område Ekonomi & Administration finns många yrken som inte har med just Företagsekonomi att göra. Det finns därför oändligt antal yrken och utbildningsmöjligheter som inte är stängda för dig.
    Jag råder dig titta på yrken på Framtid.se - där finns över 2.ooo yrkesbeskrivningar och boka tid med studie- och yrkesvägledare på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.

    • Anonym frågeställare :

      Tack så mycket för svaret!

    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!