Jelle
    Hej har lite frågor angående gymnasiebyte. Jag började på min nuvarande för en vecka sen och inser redan nu att det programmet (Teknik) helt enkelt inte passar mig längre. Så nu vill jag byta till en annan skola och även till ett annat program, dvs samhällsprogrammet. Anledningen till varför är för att matten i tekniken är alldeles för svår, och att ämnena inom tekniken inte intresserar mig längre. Vad ska jag göra? Blir det problem om man ska byta gymnasium samt program? Eller är det mer värt att fortsätta med kursen?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jelle,

    om det finns plats på Samhällsvet.programmet på någon skola där du vill läsa - då kan du byta snabbt. Om det ej finns någon ledig plats, då har vi ett stort problem. Om det ej finns möjlighet att byta, råder jag dig att kämpa på så gott du kan på din nuvarande skola och söka om till åk1 till nästa år.

    Har du tur, kan du kanske byta lite längre fram... men du är beroende av lediga platser: om de finns eller ej.

    Hälsningar

    Peter SYV