Lisa
    Hej! Jag undrar om det går att byta skola efter lovet? Trivs inte i klassen. Går i natur natur och skulle gärna vilja fortsätta göra det. Hur ska jag göra för att byta?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Lisa,
    det är tråkigt att höra att du inte trivs i klassen.
    Som tur är, kan man byta skola. Det är lättare att byta till samma program.
    För att kunna byta, måste det finnas plats på den nya skolan.
    Det är rektor på programmet som bäst av alla vet om det finns plats eller ej.

    Om du uppger i vilken stad/samhälle du bor - kan jag se vilka skolor i närheten erbjuder Natur-natur och skickar info- till dig.
    Om du inte vill uppge var du bor, är det helt OK. Sök då själv på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=10&orientation=21&vocation=&variant=&county=&order=school och kontakta rektorer på alla de skolor som är intressanta för dig (i fråga om att byta till dem).

    Återkommer du med uppgift om orten, kan jag hjälpa dig mer!
    Lycka till!
    Mikael SYV