Redir
    Hej, jag vill verkligen byta skola för att jag inte trivs, men jag riskerar ett F i matte om inte jag gör ett mirakel på nationella.
    1. kan jag bytta skola men endå få f (samma linje)
    2 Och om man får f i matte men har c-b i alla andra ämnen måste man gå om eller finns det andra möjligheter ?????

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har F i endast Matte 1 så får du inte ut en gymnasieexamen om du inte läser upp den under resterande gymnasietid men jag ser inte det som orsak till att du måste gå om när du har så bra betyg i övriga kurser. Om du får byta skola med ett F i matte är svårt att säga. Det är mottagande skola som bedömer. Jag tycker du ska boka tid med din Syv på skolan och gå igenom de alternativ du har./Lena, Syv