Emilia
    Hej, jag ska göra mitt gymnasieval i början av nästa år, jag funderar på att gå något med ekonomi, natur eller samäll att göra, jag bor i Norrköping men jag vill flytta till någon annan stad och gå på gymnasiet. Linjerna finns här i Norrköping på några olika skolor men jag vill ändå ut från Norrköping. Finns det någon chans att få något bidrag från komunen eller något liknande då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om man söker ett program utanför sitt samverkansområde/kommun som redan finns där så får man ofta inget bidrag eller Inackorderingstillägg eller resebidrag och då kan det bli lite tufft om man ska finansiera sitt eget boende och kostnader. Kolla med din Syv på skolan vilka villkor som gäller för just dig i ditt val. /Lena, Syv