tiger
    hej jag ska gå andra året på samhälle men vill gå om och både byta skola och linje hur ska det gå till vad ska jag göra? hur kommer det gå med betyg jag redan fått kommer de gå bort eller kommer jag behålla dom?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är du själv som får ta kontakt med skola/programmet som du vill gå på istället och kolla plats och om du läst tillräckligt med kurser. Risken är att du inte gjort det om du vill byta program helt och hållet och då kan det krävas att du går om ettan.

    Dom kurser som du läst och har minst E i får du i regel inte gå om. Har du läst kurser som du inte läser på det nya programmet så har du dom tillgodo och kan kanske lägga in dom på Individuellt val.

    Kan kanske vara bra att boka en tid med din Syv på skolan och diskutera igenom din situation. /Lena, Syv