Aurora
    Hejsan! Jag har ett intresse av att jobba med fängelse dömda kvinnor. Eller i fängelse överhuvudtaget. Vilken linje är den bästa för mig för att få flest möjligheter och kunskap?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, jag rekommenderar ekonomiprogrammet inriktning juridik i första hand; i andra hand - samhällsvetenskapsprogrammet inriktning beteendevetenskap. Det som du vill jobba med kräver både kunskaper i juridik och i psykologi/beteendevetenskap. Med vänlig hälsning, Mikael syv