Malin
    Hej, Jag vill veta om det finns möjlighet att läsa gymasiet i nederländerna?
    Med detta så menar jag självklart alla 3-4 åren.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Malin, du eller dina föräldrar bör själva hitta en skola i Nederländerna och ordna boende och allt det praktiska kring dina studier utanför Sverige för att det idag inte finns ngt enkelt sätt att ansöka om studier i utlandet. Tips till dig: kontakta den nederländska ambassaden och be om hjälp, ofta finns det en utbildnings ansvarig som kan ge info. Vid den svenska ambassaden i Holland kan finnas en skola för barn till dem svenskar som jobbar på ambassaden, kanske kan de erbjuda gymnasiestudier eller tipsa om hur du kan gå tillväga. Jag ska rådfråga med kollegorna ang.din fråga och vi hoppas att någon kan komma med ngt förslag. Med vänlig hälsning Milla syv
    Studie- och yrkesvägledare