Kim
    Som sagt vilket gymnasieprogram borde jag välja om jag vill läsa till jurist(t.ex. advokat)?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kim!

    Behörig till att söka utbildning till jurist kan du på alla gymnasieprogram om du lägger till de "rätta kurserna" men jag rekommenderar i första hand Ekonomi, inriktning Juridik - då får testa på att läsa de juridiska kurserna redan under gymnasietiden.

    Bästa hälsningar & stort lycka till med dina studier!
    ANNA