Titti
    Jag har 16,70 i betyg och antagningsstatistiken på kursen jag vill komma in på (kandidatkurs i digitala medier på SU) är 18, dock är statistiken på de med komplettering 16. Jag kan tänka mig att ägna våren åt att plugga något för att komma in till nästa höst. Vad kan jag göra? Litar inte på att få tillräckligt på HP.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, det låter som en bra plan om du inte hittar kursen någon annanstans i Sverige där poängen är lägre. Antingen kan du tenta kurser på Komvux eller göra externa prövningar på din fd gymnasieskola. Sen kan du ju även fortsätta göra HP - ju fler gånger man gör provet desto bättre brukar det gå. /Lena, Syv