Matilda

    Hej! Vill söka Polishögskolan efter gymnasiet men är fundersam över min mönstringsansökan. Jag ville nämligen verkligen inte mönstra och blev inte godkänd på grund av det, självfallet. Men jag har nu i efterhand funderat över om det kommer påverka min ansökan till Polishögskolan... Tack på förhand:))

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda,

    det är Rekryteringsmyndigheten som sköter antagning till polisutbildningen i Sverige.
    Du kan kontakta de ansvariga för antagning till polisutb. och ställa din fråga; kontaktuppgifter finner du på polisen.se/om-polisen/bli-polis/kontakt-svar-pa-fragor-om-polisyrket-utbildningen-antagningen

    Studie- och yrkesvägledare

    Jag tänker, annars, så här: det som hände med mönstringen, har redan hänt; det kan du i efterhand inte ändra på - så varför "älta" det nu?
    Om du är intresserad av polisutbildningen, så tycker jag du bör söka och jag hoppas du blir antagen.