Elsa

    Hej! Jag vill söka in till universitet i höst och vill utbilda mig till ekonom. På gymnasiet så gick jag samhäll beteende och därför läste jag inte matematik 3b som behövs om man vill bli ekonom. Därför gick jag in på vuxenutbildning för att se när jag kan anmäla mig och börja plugga kursen matematik 3b (distans) men det står att det inte finns några kursstarter? Hur kommer sig detta? Finns det inget sätt för mig att plugga matematik 3b?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Elsa. Du måste kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd och fråga om när nästa ansökningsperiod blir.
    Annars, så kan du försöka bedriva självstudier, t.ex med hjälp av en bra gratis sida MATTEBOKEN. Kursen matte3 finns på Matteboken.se/lektioner/matte-3 och söka var du kan göra prövning. Du som inte är gymnasieelev får göra prövning i hela Sverige.