Sara
    Hej! Jag ska gå ut naturvetenskap grogrammet och vill läsa vuxenutbilning på distans naturvetenskap programmet. Jag har godkänd på alla ämnen men jag kan inte komma på dröm utbildning. Jag kunde inte nå högsta betyg på alla ämnen på grund av svårighet i språket. Är det möjligt ? Jag vill inte göra prövning ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, ibland tar det tid att lära sig språket och då kan det även ta tid att klara av olika utbildningar. Eftersom du inte skriver vilken drömutbildning du menar och vilka andra möjligheter du har inom Vux så har jag lite svårt att svara så kanske det bästa är att du bokar en tid med Syv på ditt Komvux och samtalar om vilka vägar och möjligheter du har just nu utifrån dina betyg och kanske även titta på andra utbildningar. /Lena, Syv