Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Zainab,

    har du frågat någon eller några fackföreningar och fick svar att de tar in studerande på högskolor-universitet men inte på en yrkeshögskola? Vilka är det som svarade så, är jag nyfiken.... :)

    Jag tycker det borde finnas möjlighet att komma in i en fackförbund/fackförening även om man är studerande på en yrkeshögskola. Jag vill föreslå att du kontaktar följande fackföreningar eller rakt av ansöker om medlemskap och ser om de tar in dig eller inte:
    SEKO
    DIK
    VISION
    UNIONEN

    • : Hej Peter! Tack för svaret! Har kollat upp listan och gått med facket. (det var akavia, jusek osv som var bara för högskolestuderande). Uppskattar tipsen!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!